Lite om mig!

Jaha, vem är jag och vad gör jag här?

Jag tänkte skriva ner lite om vad som ploppar upp i skallen på en 2+2 barnspappa som är sjukskriven sedan flera år för utmattningsdepression.
Egentligen skulle jag väl kunna skriva i ett word-dokument och sedan slänga det i någon katalog på hårddisken för att aldrig se det igen. Men det känns lättare på något sätt att skriva som om någon annan skulle läsa det jag skriver.
Det känns så dumt att skriva för sig själv... ungefär lika intelligent som att prata med sig själv?! eller?
Passar på att be om ursäkt direkt för min stavning, eller brist på stavning, jag håller inte på att rätta eller fundera över vad jag ska skriva här. Det får bli som det blir, om någon inte gillar det jag skriver får ni sluta läsa eller titta åt ett annat håll eller hur man nu gör. Jag är inte ute efter att göra någon illa genom att skriva någonting illa genomtänkt. Skulle någonting sådant hända får ni stå ut med det och be mig förklara hur jag tänkte, om jag nu tänkte över huvud taget. Som sagt, det är inte min avsikt att avsiktligt såra någon.
Oom några månader eller år vill jag kunna titta tillbaks på det jag skrivit och tänka "Fan va dåligt jag mådde då, nu mår jag såååå mycket bättre!" eller nåt sånt.

Nu är det läggdax om 12 minuter, jag har övertalat mig själv att komma i säng senast 00.00 på kvällarna. Det är ett viktigt första steg... eller rättare sagt, ett viktigt tvåhundraförtisjunde steg för att börja må bättre.
Det blev ett kort första inlägg.
Nu vet jag vem jag är och vad jag vill....  :p
Sov gott.


Kommentarer
Postat av: Honung/Tingeling

Välkommen. Ser fram emot att läsa massor av kloka ord!

2011-12-11 @ 00:27:56
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0